Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Γράμμα στον Άγιο Βασίλη


Γράφει η Ελεονώρα Κοτρώζου

Αγαπημένε μου άγιε Βασίλη,

Είχα μέσα μου μια λίμνη από ελπίδες, ελπίδες πως υπάρχεις. Δυστυχώς αυτή η λίμνη στέρεψε· και όσο σου γράφω αυτό εδώ το τελευταίο γράμμα, εξατμίζεται και η τελευταία της σταγόνα. Η πίστη σε σένα κουράστηκε να μάχεται και πλέον αποσύρεται. Κλείνοντας μια ακόμη δεκαετία, πάει πια να αναπαυθεί. Ετούτο εδώ λοιπόν το αποχαιρετιστήριο γράμμα, σου το στέλνω για να σου πω πόσο με έχει κουράσει, απογοητεύσει και πληγώσει, να πιστεύω σε κάτι μαγικό ως και την τελευταία στιγμή.

Μέχρι να καταλάβω πως εκείνος που έβαζε το δώρο μου κάτω  από το δέντρο κάθε φορά που ξημέρωναν Χριστούγεννα δεν ήσουν εσύ, αλλά ο μπαμπάς μου, έκανα οτιδήποτε περνούσε από το χέρι μου για να σε δω. Έμενα άγρυπνη μέχρι αργά και κρυφοκοιτούσα από τη μισάνοιχτη πόρτα του δωματίου μου. Περίμενα· περίμενα πολύ. Ώσπου τα ανυπόμονα παιδικά μου μάτια έκλειναν από την κούραση· και φυσικά λίγες ώρες αργότερα, ξυπνούσα στεναχωρημένη που για ακόμη μια χρονιά δεν σε συνάντησα. Όμως μια μέρα τα κατάφερα· μετά από ώρες υπομονής είδα την αλήθεια που κάθε γονιός προσπαθεί να κρύψει από την τόσο αθώα ψυχή του μικρού παιδιού του.

Ακόμη όμως και μετά από αυτή την ανακάλυψη, ένα κομμάτι μου συνέχισε να πιστεύει σε σένα. Υπήρχες στα τραγούδια, υπήρχες στα στολίδια, υπήρχες στην καρδιά μου. Παρόλο που γνώριζα πως δεν θα μου φέρεις δώρο, είχα αυτή την τόσο αθώα ιδέα, αυτή την τόσο αγνή πεποίθηση, πως αν ήμουν «καλό παιδί», όπως αναφέρει και ο μύθος που σε συνοδεύει, κάτι καλό θα μου συνέβαινε. Πίστευα πως αυτή η απαλή μαγική σκόνη, που σε λούζει και λάμπει υπό το φως των αστεριών της «άγιας νύχτας», θα αποχωριζόταν έστω έναν κόκκο της, που θα με συνόδευε για το υπόλοιπο της ζωής μου με καλοτυχία. Δυστυχώς όμως πάλι γελάστηκα. Πίστεψα σε σένα κι εσύ ήσουν απών. Δεν εμφανίστηκες σε καμιά από τις δύσκολες στιγμές μου.

Πού ήσουν όταν ο χρόνος πήρε την γιαγιά και τον παππού μου; Αυτούς τους δύο ανθρώπους, που μετά την απώλειά τους κάθε χρόνος που περνά διπλασιάζει τη θλίψη μου και την ανάγκη μου να τους ξαναδώ. Πού ήσουν όταν αποχωρίστηκα τον έρωτά μου ανήμερα Χριστούγεννα; Την ημέρα που είθισται να είναι γεμάτη με γέλια και αγάπη, άφησες τον έρωτά μου να φύγει χωρίς να κοιτάξει πίσω· άφησες να γλιστρήσει από τα χέρια μου το μόνο πλάσμα που αγαπώ πιο πολύ και από τον ίδιο μου τον εαυτό. Γιατί δεν εμφανίστηκες τότε που χρειαζόμουν τη μαγεία σου;

Δεν σε κατηγορώ, γιατί ο λόγος είναι μονάχα ένας και απλός, δεν υπάρχεις δυστυχώς. Είσαι ένας μύθος που έχει φωλιάσει στις καρδιές των ανθρώπων και δεν πρόκειται να τον αποχωριστούν ποτέ. Όπως οι θρησκείες, έτσι και η μαγεία. Βλέπεις άγιε μου, εμείς οι άνθρωποι είμαστε πλάσματα αδύναμα· τόσο αδύναμα, που έχουμε την ανάγκη να εφευρίσκουμε ανώτερες από εμάς οντότητες, που θα μας κάνουν κουμάντο. Εκείνες θα μας επιβραβεύσουν για κάθε καλή μας πράξη και οι ίδιες θα αναλαμβάνουν την ευθύνη για όλα τα δεινά που θα συναντούμε. Δειλοί άγιε μου· δειλοί και ευθυνόφοβοι. Τόσο, που δεν μπορούμε να πάρουμε στα χέρια μας την ίδια τη ζωή μας.

Η νύχτα σκεπάζει την Αθήνα. Τα χριστουγεννιάτικα φωτάκια που στολίζουν τα σπίτια, αναβοσβήνουν σε εναλλασσόμενα μοτίβα. Φωτίζουν τη σκοτεινή πόλη, τις σκοτεινιασμένες καρδιές των πληγωμένων ανθρώπων· γεμίζουν με τη λάμψη τους τα κενά των λαβωμένων ψυχών. Κι εγώ με τη σειρά μου σε αποχαιρετώ. Πριν αλλάξει ακόμη μια χρονιά, απαλλάσσω τον εαυτό μου από το βάρος της πίστης σε καθετί ανώτερο. Φέτος, δεν θα ζητήσω χάρη από εσένα, αλλά από τον χρόνο. Θα τον παρακαλέσω να μου χαρίσει στιγμές με τους ανθρώπους που αγαπώ, πριν αποφασίσει ξαφνικά να μου τις στερήσει.

Καληνύχτα άγιε μου Βασίλη.


Ακολούθησε το blog μας:
Facebook: @Δημοσιογραφική αναταραχή
Instagram: @dimosiografiki_anataraxi

Ακολούθησε την Ελεονώρα:
Facebook: @Eleonora Kotrozou
Instagram: @nora_ktr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Γιάννης Μπαγουράκης: «Όταν ανεβαίνεις πάνω στο ring, να δίνεις την ψυχή σου για εσένα και την ομάδα σου»

Γνωρίστε τον Γιάννη, αθλητή της πολεμικής τέχνης Muay Thai! Συνέντευξη-επιμέλεια: Γιώργος Παπαδάκης Φωτογραφίες: Κωνσταντίνος Θεοδωρίδης     Τι είναι το Muay Thai; Το Μuay Thai είναι παραδοσιακή πολεμική τέχνη της Ταϊλάνδης, για εμένα είναι και ένα είδος χορού. Είναι η τέχνη των 8 άκρων συνδυάζει χτυπήματα με τους αγκώνες,με τα χέρια, με τα γόνατα,λακτίσματα σε όρθια στάση. Απαιτεί πολλή πειθαρχία,αλληλοσεβασμό και αυτοσεβασμό και όταν ανεβαίνεις πάνω στο ring,να δίνεις την ψυχή σου για εσένα και την ομάδα σου. Φυσικά και για τους θεατές με απόλυτο σεβασμό στον αντίπαλό σου και στο δάσκαλό σου. Είσαι στη σχολή του Ηλία Λάμπρου, τη White Tiger Muay Thai Camp. Πώς είναι η προπόνηση εκεί; Όσο καιρό ασχολούμαι με το άθλημα, είμαι στη σχολή White Tiger Muay Thai Camp με τον Δάσκαλο Ηλία Λάμπρου και μπορώ να πω ότι τα παιδιά που γνώρισα εκεί είναι για εμένα κάτι παραπάνω από οικογένεια. Ο Δάσκαλος για εμένα είναι μέντορας, φίλος στα δύσκολα και στα εύκολα κάτι το οποίο ισχύει κ

Συνέντευξη με την ψυχολόγο-ψυχοθεραπεύτρια Μάρω Γιαννάκη

Τι είναι η κατάθλιψη; Yπάρχει ταμπού στις μέρες μας, στο να ζητάει βοήθεια κάποιος από ειδικό για θέματα ψυχικής υγείας; Η ψυχολόγος-ψυχοθεραπεύτρια Μάρω Γιαννάκη μιλάει για πράγματα που θέλεις να ξέρεις. Συνέντευξη-επιμέλεια: Γιώργος Παπαδάκης Φωτογραφία: Ελένη Ψυχή Τι είναι ο ψυχολόγος και τι ο ψυχοθεραπευτής; Οι σπουδές του ψυχολόγου διαρκούν 4 έτη. Μόλις κάποιος τελειώσει τη σχολή του ψυχολόγου,μπορεί να έχει πάνω του το πτυχίο του ψυχολόγου,αλλά οι σπουδές του κατά βάση έγκειται στην μελέτη της συμπεριφοράς και της εγκεφαλικής συμπεριφοράς. Άρα συνδυάζει τα δεδομένα και της εγκεφαλικής λειτουργίας και της επίδρασης που έχουν αυτά πάνω στη συμπεριφορά. Αυτό είναι το πρώτο κομμάτι,το δεύτερο κομμάτι έγκειται στους περιβαλλοντικούς παράγοντες,δηλαδή πώς επηρεάζει το περιβάλλον τη συμπεριφορά ενός ατόμου. Επίσης μελετάει αυτά τα αποτελέσματα και τα εκθέτει χρόνο με τον χρόνο είτε από έρευνες είτε από συλλογή δεδομένων και φτιάχνει ένα αποτέλεσμα,μια έρευνα. Μετά από α

Ελβίνα Μποτονάκη: «Για μένα το θέατρο είναι ζωή, είναι μαγεία»

Γνωρίστε την Ελβίνα Μποτονάκη, μια γυναίκα που αγωνίζεται, ελπίζει, ονειρεύεται. Ηθοποιός, δασκάλα θεατρικής αγωγής σε παιδιά,σκηνοθέτης και συγγραφέας θεάτρου. Έχει εργαστεί ως βοηθός σκηνοθέτη σε παραστάσεις του Θεάτρου Τέχνης,όπως «Τερέζα Ρακέν» του Emil Zola, «Δέρμα στις φλόγες» του Guillem Clua,αλλά και σε άλλες. Έχει πάρει μέρος στη θεατρική παράσταση «Το Μπαμ»του Νικόλα Ανδρουλάκη. Το 2015 αποφασίζει να ιδρύσει τη θεατρική ομάδα Vagabond, να γράψει και να σκηνοθετήσει τη θεατρική παράσταση «Βασιλικώ Καρπώ» και το 2016 να γράψει και να σκηνοθετήσει το νικητήριο θεατρικό έργο σε διαγωνισμό πρωτότυπου θεατρικού έργου «SocialLies2078» στην Αθήνα. Και φυσικά,μας μίλησε για την πρώτη ταινία μικρού μήκους που έγραψε και σκηνοθέτησε τον Αύγουστο του 2016,την «Έρφοι», η οποία προκρίθηκε στο 40ο Διαγωνιστικό Φεστιβάλ ταινιών Δράμας. Συνέντευξη-επιμέλεια: Γιώργος Παπαδάκης Φωτογραφίες: Εύα Κρίκη Μπορείς να σκηνοθετήσεις,μπορείς να γράψεις,μπορείς να παίξεις,μπορείς να διδάξεις.Τ