Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μαρία Κώτη: «Από μικρή κάθε φορά που έβλεπα πάλκο κάτι μου έκανε, ήθελα να ανέβω»


Μια γυναίκα που έχει προσφέρει πάρα πολλά στη μουσική, και που μπορεί να δώσει ακόμα περισσότερα σε νέους καλλιτέχνες. Η Μαρία Κώτη μας διηγήθηκε ιστορίες από το παρελθόν, και μας έδωσε τροφή για σκέψη για ζητήματα της επικαιρότητας, μιας και ανέκαθεν μέσα από την τέχνη της αναδείκνυε προβλήματα της κοινωνίας. Μια συνέντευξη που έγινε στο Ρέθυμνο, όπου ζει προς το παρόν η ίδια με την οικογένειά της.
Συνέντευξη-επιμέλεια: Γιώργος Παπαδάκης
Φωτογραφίες: Εύα Κρίκη



Στη σελίδα σας στο Facebook είδαμε ότι το δισκογραφικό σας ντεμπούτο,έγινε με μέταλ μουσική.Πώς ήταν σαν εμπειρία για εσάς;

Ήταν από τις ωραιότερες και σπουδαιότερες εμπειρίες. Μέταλ της δεκαετίας του '90, έπαιζα ακορντεόν και τραγουδούσα. Ήμουν frontwoman που λέμε στη μέταλ μουσική σκηνή και παίζαμε ένα υβρίδιο που είχε να κάνει με '90s ήχο και Doom Metal και με επιρροές μέχρι και το λαϊκό τραγούδι,το οποίο τραγουδούσα πάντα. Ξεκίνησα να τραγουδάω εδώ στο Ρέθυμνο ως φοιτήτρια, το 1994 ανέβηκα πρώτη φορά στο πάλκο,αλλά από μικρή κάθε φορά που έβλεπα πάλκο κάτι μου έκανε, ήθελα να ανέβω. Ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα εμπειρία για μένα λοιπόν, η συμμετοχή μου στη μέταλ μουσική και καλλιτεχνικά όμως ήταν κάτι πολύ εφάμιλλο με αυτό που έκανα αργότερα. Πάντως υπάρχουν και στο Youtube κομμάτια μας, Asphodel μας έλεγαν.

Μιας και αναφέραμε το ίντερνετ,ποια είναι η γνώμη σας γενικά για αυτό; 

Το συμπαθώ γιατί το χρησιμοποιώ,αλλά όταν κάτι γίνεται σε υπερβολικό βαθμό και σε μετατρέπει σε ρομπότ,θα πρέπει να σε βάλει σε σκέψη για το αν σου κάνει καλό ή όχι.

Ήταν για εσάς επομένως από μικρή ένα όνειρο να ασχοληθείτε με τη μουσική;

Δεν θα έλεγα ότι ήταν ένα όνειρο απαραίτητα. Θυμάμαι στο σχολείο σε μια έκθεση είχα γράψει ότι θέλω να γίνω ηθοποιός,και φυσικά η μάνα μου δεν αντέδρασε και πολύ θετικά σε αυτό όπως όλες σχεδόν τότε οι Ελληνίδες μητέρες, αλλά στην πορεία σπούδασα έγινα φιλόλογος και μετά ακολούθησα τη μουσική.

Σας είχαμε δει πρόσφατα σε μια συναυλία εδώ στην Πλατεία Μικρασιατών,μαζί με τους Social Waste. Είστε φίλοι χρόνια με τα παιδιά;

Με τα παιδιά είμαστε συνοδοιπόροι πάρα πολλά χρόνια,γιατί όταν ήμουν στους Χαΐνηδες τα παιδιά ήταν ακόμα στο σχολείο και μας είχαν στείλει τότε στο σχήμα να ακούσουμε μια πειραματική τους εργασία πάνω στον «Ακροβάτη» των Χαΐνηδων,είχανε πάρει ένα απόσπασμα από το κομμάτι και το είχαν προσαρμόσει σε ραπ εκδοχή. Εξαιρετικά παιδιά και αξιόλογα στη δουλειά τους.

Τι σκέφτεστε για όλα αυτά που συμβαίνουν πολιτικά στην Ελλάδα αλλά και στον κόσμο γενικότερα;

Ζούμε σε ένα παγκόσμιο χωριό και αυτό θεωρώ ότι είναι καλό να το σκεφτόμαστε. Πιστεύω ότι δεν πρέπει να κοιτάμε μόνο το τι γίνεται μέχρι την αυλή μας, γιατί έτσι πάμε με μαθηματική ακρίβεια στο παρελθόν και αυτό δεν νομίζω ότι θα έχει καλή κατάληξη. Καλό είναι να παρεμβαίνουμε, ο κάθε ένας με τον τρόπο του, εγώ μέσα από την τέχνη μου παρεμβαίνω χρόνια τώρα και με τους Χαΐνηδες συνοδοιπορία επί δεκαεπτά συναπτά έτη, αλλά και μόνη μου με αυτά που κάνω. Ο τρόπος ζωής,καμιά φορά μας ανατρέπει αυτό που σκεφτόμαστε,η καθημερινότητα ειδικά, σε μια Ελλάδα και σε ένα παγκόσμιο χωριό,όπως είπα και πιο πριν, που λίγο στηρίζει τις εναλλακτικές φωνές. Δεν είμαι ενταγμένη όμως σε κανένα κόμμα,και ούτε με αφορούν αυτά τα πράγματα, δεν θεωρώ ότι το χρειαζόμαστε αυτό για να πετύχουμε την αλλαγή που θέλουμε.

Ζείτε μόνιμα πλέον στο Ρέθυμνο;

Θα δείξει αν θα μείνω μόνιμα,έχω αλλάξει τόσες φορές στέγη που δεν είμαι σίγουρη για τίποτα. Μάλλον, θα έλεγα ότι το Ρέθυμνο θα αποφασίσει αν θα μείνω ή όχι.

Έχετε σπουδάσει κλασική φιλολογία και βυζαντινή μουσική.

Ναι,φιλολογία στο Ρέθυμνο και βυζαντινή μουσική στο Ηράκλειο. Επαγγελματικά δεν ασχολήθηκα, αλλά θα έλεγα ότι όλα αυτά είναι ένα υλικό που το κουβαλάμε πάντα και εντάσσεται σε άλλα πράγματα,καινούργια και παίρνει άλλες μορφές,μέχρι και στον τρόπο που επικοινωνούμε αυτή τη στιγμή.

Εάν κάποιος θέλει να σας ακούσει live, πότε και που μπορεί να έρθει;

Πρόσφατα φτιάξαμε ένα πολύ ωραίο σχήμα,με τον Μανώλη Μανουσάκη στο λαούτο και στη φωνή,ο Στέλιος Ζερβός στο τραγούδι και στο τρίχορδο μπουζούκι και ο Χάρης Παναγιωτάκης στη λύρα και στο τραγούδι. Παίζουμε τραγούδια παραδοσιακά, από την Κρητική έως την έντεχνη παραλαβή,και θα εμφανιστούμε εδώ 15 Ιουνίου. Θα κάνουμε όμως και άλλες εμφανίσεις σε όλη την Κρήτη και αργότερα και αλλού.

Ακολούθησε τo blog μας:
Facebook: @Δημοσιογραφική αναταραχή
Instagram: @dimosiografiki_anataraxi

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Γιάννης Μπαγουράκης: «Όταν ανεβαίνεις πάνω στο ring, να δίνεις την ψυχή σου για εσένα και την ομάδα σου»

Γνωρίστε τον Γιάννη, αθλητή της πολεμικής τέχνης Muay Thai! Συνέντευξη-επιμέλεια: Γιώργος Παπαδάκης Φωτογραφίες: Κωνσταντίνος Θεοδωρίδης     Τι είναι το Muay Thai; Το Μuay Thai είναι παραδοσιακή πολεμική τέχνη της Ταϊλάνδης, για εμένα είναι και ένα είδος χορού. Είναι η τέχνη των 8 άκρων συνδυάζει χτυπήματα με τους αγκώνες,με τα χέρια, με τα γόνατα,λακτίσματα σε όρθια στάση. Απαιτεί πολλή πειθαρχία,αλληλοσεβασμό και αυτοσεβασμό και όταν ανεβαίνεις πάνω στο ring,να δίνεις την ψυχή σου για εσένα και την ομάδα σου. Φυσικά και για τους θεατές με απόλυτο σεβασμό στον αντίπαλό σου και στο δάσκαλό σου. Είσαι στη σχολή του Ηλία Λάμπρου, τη White Tiger Muay Thai Camp. Πώς είναι η προπόνηση εκεί; Όσο καιρό ασχολούμαι με το άθλημα, είμαι στη σχολή White Tiger Muay Thai Camp με τον Δάσκαλο Ηλία Λάμπρου και μπορώ να πω ότι τα παιδιά που γνώρισα εκεί είναι για εμένα κάτι παραπάνω από οικογένεια. Ο Δάσκαλος για εμένα είναι μέντορας, φίλος στα δύσκολα και στα εύκολα κάτι το οποίο ισχύει κ

Συνέντευξη με την ψυχολόγο-ψυχοθεραπεύτρια Μάρω Γιαννάκη

Τι είναι η κατάθλιψη; Yπάρχει ταμπού στις μέρες μας, στο να ζητάει βοήθεια κάποιος από ειδικό για θέματα ψυχικής υγείας; Η ψυχολόγος-ψυχοθεραπεύτρια Μάρω Γιαννάκη μιλάει για πράγματα που θέλεις να ξέρεις. Συνέντευξη-επιμέλεια: Γιώργος Παπαδάκης Φωτογραφία: Ελένη Ψυχή Τι είναι ο ψυχολόγος και τι ο ψυχοθεραπευτής; Οι σπουδές του ψυχολόγου διαρκούν 4 έτη. Μόλις κάποιος τελειώσει τη σχολή του ψυχολόγου,μπορεί να έχει πάνω του το πτυχίο του ψυχολόγου,αλλά οι σπουδές του κατά βάση έγκειται στην μελέτη της συμπεριφοράς και της εγκεφαλικής συμπεριφοράς. Άρα συνδυάζει τα δεδομένα και της εγκεφαλικής λειτουργίας και της επίδρασης που έχουν αυτά πάνω στη συμπεριφορά. Αυτό είναι το πρώτο κομμάτι,το δεύτερο κομμάτι έγκειται στους περιβαλλοντικούς παράγοντες,δηλαδή πώς επηρεάζει το περιβάλλον τη συμπεριφορά ενός ατόμου. Επίσης μελετάει αυτά τα αποτελέσματα και τα εκθέτει χρόνο με τον χρόνο είτε από έρευνες είτε από συλλογή δεδομένων και φτιάχνει ένα αποτέλεσμα,μια έρευνα. Μετά από α

Ελβίνα Μποτονάκη: «Για μένα το θέατρο είναι ζωή, είναι μαγεία»

Γνωρίστε την Ελβίνα Μποτονάκη, μια γυναίκα που αγωνίζεται, ελπίζει, ονειρεύεται. Ηθοποιός, δασκάλα θεατρικής αγωγής σε παιδιά,σκηνοθέτης και συγγραφέας θεάτρου. Έχει εργαστεί ως βοηθός σκηνοθέτη σε παραστάσεις του Θεάτρου Τέχνης,όπως «Τερέζα Ρακέν» του Emil Zola, «Δέρμα στις φλόγες» του Guillem Clua,αλλά και σε άλλες. Έχει πάρει μέρος στη θεατρική παράσταση «Το Μπαμ»του Νικόλα Ανδρουλάκη. Το 2015 αποφασίζει να ιδρύσει τη θεατρική ομάδα Vagabond, να γράψει και να σκηνοθετήσει τη θεατρική παράσταση «Βασιλικώ Καρπώ» και το 2016 να γράψει και να σκηνοθετήσει το νικητήριο θεατρικό έργο σε διαγωνισμό πρωτότυπου θεατρικού έργου «SocialLies2078» στην Αθήνα. Και φυσικά,μας μίλησε για την πρώτη ταινία μικρού μήκους που έγραψε και σκηνοθέτησε τον Αύγουστο του 2016,την «Έρφοι», η οποία προκρίθηκε στο 40ο Διαγωνιστικό Φεστιβάλ ταινιών Δράμας. Συνέντευξη-επιμέλεια: Γιώργος Παπαδάκης Φωτογραφίες: Εύα Κρίκη Μπορείς να σκηνοθετήσεις,μπορείς να γράψεις,μπορείς να παίξεις,μπορείς να διδάξεις.Τ