Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το φαινόμενο του ''ΟΑΣΘ''

Γράφει ο Νίκος Τσαουσίδης,Eκπαιδευόμενος Δημοσιογράφος


Κοινωνική αδικία, φαινόμενο που δεσπόζει στη χώρα μας. Πρωταγωνιστής, αυτή την φορά, ένας άνεργος συμπολίτης μας που επέβαινε σε γραμμή του ΟΑΣΘ αδυνατώντας, λογώ οικονομικής κατάστασης, να πληρώσει για την μετακίνησή του  με αποτέλεσμα να του επιβληθεί το βαρύ πρόστιμο των 60 ευρώ. 
Για άλλη μια φορά, λοιπόν, η ζυγαριά ανάμεσα σε άνθρωπο και χρήμα γέρνει προς την κατεύθυνση που όλοι ξέρουμε. Έχοντας χάσει κάθε λογική, ο ΟΑΣΘ επιμένει πεισματικά να μην κάνει καμία εξαίρεση για τους άνεργους αυτής της πόλης. Αρνείται να σβήσει το οποιοδήποτε πρόστιμο σαν να μην γνωρίζει την σημασία της λέξης "άνεργος" και δείχνει για άλλη μια φορά το πραγματικό πρόσωπο της ελεύθερης αγοράς. 
Φυσικά, στο όλο ζήτημα υπάρχει και ο αντίλογος. Μερίδα κόσμου εκφράζει απόψεις του τύπου: "..και εγώ που πληρώνω εισιτήριο, χαζός είμαι" ή " Για 300 ευρώ δουλεύω, αλλά πληρώνω εισιτήριο κανονικά", δηλώνοντας, εν ολίγοις, την δυσαρέσκειά της σε σχέση με το ζήτημα. 
Την απάντηση σε τέτοιου τύπου σχόλια και συμπεριφορές έρχεται να δώσει ο αντίστοιχος οργανισμός που εδρεύει στην Αθήνα (ΟΑΣΑ), ο οποίος κάνει το αυτονόητο επιτρέποντας την δωρεάν μετακίνηση σε άτομα που επιδεικνύουν την κάρτα ανεργίας στους αρμόδιους ελεγκτές. Έτσι, θα έλεγε κανείς, για αυτή τη μερίδα κόσμου που με τόσο αρνητισμό αντιδράει,
ότι εστιάζει απερίσκεπτα και κοντόφθαλμα, χωρίς να μπορεί να ξεχωρίσει θύτη και θύμα. Δείχνει το πόσο βυθισμένη στο μίσος έχει αφήσει την κοινωνία η οικονομική κατάσταση του τόπου, καθώς και την αισθητή διαφορά αντίληψης κοινωνικού δικαίου μεταξύ βόρειας και νότιας Ευρώπης. 
Όσα προαναφέρθηκαν είναι μια μικρογραφία του τι εστί άνεργος στην Ελλάδα του 2016. Είναι αυτή η απελπιστική κατάσταση που καλύπτεται κάτω από το βαρύ πέπλο της Ευρωπαικής Ένωσης δύο ταχυτήτων και η μόνη λύση είναι το αυτονόητο.. Ο άνθρωπος πάνω  από το κέρδος. Έχουμε ξεχάσει έννοιες όπως η ανθρωπιά και η συμπόνια, έννοιες όπως η ηθική, με αποτέλεσμα να επιτρέπουμε να συμβαίνουν γύρω μας πράγματα που μόνο διογκώνουν το πρόβλημα της κοινωνικής αδικίας.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

«Κρίση πανικού! Το καλύτερο δώρο που έχω λάβει στη ζωή μου!»

Γράφει η Ελβίνα Μποτονάκη, συγγραφέας και σκηνοθέτρια Το πρώτο πράγμα που σου έρχεται στο μυαλό όταν έρχεσαι αντιμέτωπος πρώτη φορά με μια κρίση πανικού είναι:<< Πεθαίνω, σβήνω, χάνομαι! >>, << Αυτό ήταν, ήρθε το τέλος μου! >>, << Έχετε γεια βρυσούλες, λόγγοι, βουνά, ραχούλες! >>. Τελικά όμως κάπως επιβίωσες! Γιατί στην πραγματικότητα η κρίση πανικού δεν ήρθε για να σε σκοτώσει.Τουναντίον. Ήρθε για να σε σώσει!  Υπήρχαν πάντα αυτές οι φορές. Οι φορές που προσωπικά ονόμαζα ''ορισμένες φορές'' ή ''μερικές φορές''. '' Ορισμένες φορές'' λοιπόν, ενώ όλα έδειχναν στη ζωή μου να έχουν πάρει το δρόμο τους και να έχω αυτά που φαινομενικά επιθυμούσα, ξυπνούσα ένα πρωί και χωρίς προφανή λόγο...δεν ήμουν καλά! Δεν είχα όρεξη να βγω. Αργότερα δεν είχα όρεξη να φάω! Έπειτα δεν είχα όρεξη να δουλέψω! Ακατάσχετες, θλιβερές και απογοητευτικές σκέψεις καταλάμβαναν το νου μου, από τις οποίες δεν μπορούσα να βγάλ...

Ελβίνα Μποτονάκη: «Για μένα το θέατρο είναι ζωή, είναι μαγεία»

Γνωρίστε την Ελβίνα Μποτονάκη, μια γυναίκα που αγωνίζεται, ελπίζει, ονειρεύεται. Ηθοποιός, δασκάλα θεατρικής αγωγής σε παιδιά,σκηνοθέτης και συγγραφέας θεάτρου. Έχει εργαστεί ως βοηθός σκηνοθέτη σε παραστάσεις του Θεάτρου Τέχνης,όπως «Τερέζα Ρακέν» του Emil Zola, «Δέρμα στις φλόγες» του Guillem Clua,αλλά και σε άλλες. Έχει πάρει μέρος στη θεατρική παράσταση «Το Μπαμ»του Νικόλα Ανδρουλάκη. Το 2015 αποφασίζει να ιδρύσει τη θεατρική ομάδα Vagabond, να γράψει και να σκηνοθετήσει τη θεατρική παράσταση «Βασιλικώ Καρπώ» και το 2016 να γράψει και να σκηνοθετήσει το νικητήριο θεατρικό έργο σε διαγωνισμό πρωτότυπου θεατρικού έργου «SocialLies2078» στην Αθήνα. Και φυσικά,μας μίλησε για την πρώτη ταινία μικρού μήκους που έγραψε και σκηνοθέτησε τον Αύγουστο του 2016,την «Έρφοι», η οποία προκρίθηκε στο 40ο Διαγωνιστικό Φεστιβάλ ταινιών Δράμας. Συνέντευξη-επιμέλεια: Γιώργος Παπαδάκης Φωτογραφίες: Εύα Κρίκη Μπορείς να σκηνοθετήσεις,μπορείς να γράψεις,μπορείς να παίξεις,μπορείς να διδάξεις.Τ...

Συνέντευξη με την κτηνίατρο Αλίκη Χατζηδάκη

Ποια είναι τα οφέλη της στείρωσης; Τι πρέπει να γνωρίζουμε για το καλαζάρ; Η κτηνίατρος Αλίκη Χατζηδάκη απαντάει σε σημαντικά ερωτήματα. Συνέντευξη-επιμέλεια: Γιώργος Παπαδάκης Φωτογραφίες: Ιωάννα Καταραχιά   Πώς αποφάσισες να ασχοληθείς με την κτηνιατρική; Η αλήθεια είναι ότι δεν ήταν η πρώτη μου επιλογή, γιατί δεν είχα πολλή επαφή με τα ζώα όταν ήμουν μικρή. Η κτηνιατρική όμως έχει πολλούς κλάδους, όπως ο τομέας των παραγωγικών ζώων, ο τομέας των ζώων συντροφιάς και τα τρόφιμα. Όταν εγώ το δήλωσα μου άρεσε ο τομέας των τροφίμων, δηλαδή είχα μια γνωστή που ασχολούνταν με το μέλι, με ελέγχους σε σφαγεία, σε εστιατόρια οπότε αυτό το κομμάτι μου άρεσε και το δήλωσα σαν επιλογή. Όταν πέρασα στη Θεσσαλονική, γνώρισα και το κομμάτι των ζώων συντροφιάς και είδα ότι μου άρεσε περισσότερο τελικά.   Σου έχει τύχει κάποιο περιστατικό έκτακτης ανάγκης;  Ναι αρκετές φορές. Δυστυχώς στο Ρέθυμνο δεν υπάρχει 24ωρη κλινική οπότε, βάζω το κινητό τηλέφωνο εάν χρειαστεί κά...